VELOV, Date: 2015/02/26 - 2015/02/26, Location: Hasselt
Lerarenopleiders maken de brug
Author:
Keywords:
lerarenopleiders, neurowetenschappen, onderwijs
Abstract:
De centrale onderzoeksvraag van het onderzoeksproject 'Krachtig leren bekeken vanuit een cognitief neurowetenschappelijke bril' was: Op welke wijze kunnen neurowetenschappelijke onderzoeksresultaten recente inzichten uit de instructiepsychologie betreffende ‘actief leren’, ‘zelfregulerend leren’ en ‘leren-op-maat’ bevestigen/ aanvullen/ nuanceren/ weerleggen? Dit resulteerde in een publicatie bestaande uit een inleidend hoofdstuk waarin het referentiekader wordt voorgesteld, drie thematische hoofdstukken, met name ‘zelfregulerend leren’, ‘leren-op-maat’ en ‘(inter)actief leren’ en een epiloog met aanbevelingen voor het correct interpreteren van toekomstige bevindingen. Op het symposium zullen de respectievelijke auteurs van de verschillende hoofdstukken de belangrijkste bevindingen presenteren.