Download PDF

Socrates (EU) in Vlaanderen: een evaluatie

Publication date: 2004-01-01
Publisher: KUL. Departement sociologie, Leuven, 2004

Author:

Verhoeven, Jef
Rommel, Ward

Keywords:

Socrates, Europan Union, international programmes, education, student exchange, primary education, secondary education, Higher Education

Abstract:

This book provides an overview of the implementation of the second phase of the SOCRATES program in Flanders (2000-2003). Socrates is a European co-operation program in education. The report focuses on the relevance and effectiveness of the program. Preliminary conclusions about the effectiveness and impact are presented. The report includes statistical data and qualitative information. The report's objectives include: contributing to the improvement in the implementation of the program; offer a starting point for providing the national reports of June 2007 and offer data for an ex ante evaluation with the option to continue these operations after the current program. Dit boek geeft een overzicht van de implementatie van de tweede fase van het SOCRATES-programma in Vlaanderen (de periode 2000-2003). SOCRATES is een Europees samenwerkingsprogramma op onderwijsgebied. Het rapport concentreert zich op de relevantie en de efficiƫntie van het programma. Voorlopige conclusies over de effectiviteit en de impact worden getrokken. Het rapport bestaat uit statistische data en kwalitatieve informatie. De doelen van het rapport zijn: bijdragen tot de verbetering van de implementatie van het Programma, de basis leggen voor de nationale rapporten van juni 2007 en gegevens verschaffen voor een ex ante evaluatie met het oog op de verderzetting van de acties na afloop van het huidig programma.