You are here: Lirias Odisee Studiegebied Onderwijs Odisee
ITEM METADATA RECORD
Title: Waarom tinkering beter is dan STEM
Authors: Callebaut, Geert
Issue Date: 3-Mar-2016
Abstract: STEM is in enkele jaren tijd opgeklommen tot het buzz-woord in het onderwijs. Voorheen wist er slechts een doorwinterde wetenschapper of ICT’er in je school wat het omvatte, momenteel loop je mijlenver achter als je niet on-the-spot en zonder verpinken het letterwoord kan afratelen.
Directies haasten zich om nog voor de opendeurdag een aantal STEM-materialen geleverd te zien. Want zeg nu zelf: wat is er meer wervend voor een abituriënt van pakweg 6 of 12 jaar dan een Lego-robot die feilloos gekleurde steentjes herkent, een aantal bananen waar je piano kan op spelen of een heuse 3D-printer waar je mee aan de slag kan, als je je inschrijft uiteraard…
Waar een tiental jaar geleden het aantal digitale borden de uitstraling van je school naar de buitenwereld toe bepaalden, is het nu het Stem-aanbod dat het verschil maakt.
Publication status: published
KU Leuven publication type: IR
Appears in Collections:Studiegebied Onderwijs Odisee

Files in This Item:
File Description Status SizeFormat
Waarom tinkering beter is dan STEM.docx Published 270KbMicrosoft WordView/Open

 


All items in Lirias are protected by copyright, with all rights reserved.