ITEM METADATA RECORD
Title: Wie durft de draaideur te nemen? De betekenis van taakgerichte taalvaardigheidsdidactiek voor het hoger onderwijs
Authors: Frijns, Carolien # ×
Issue Date: 2014
Publisher: Academia Press
Host Document: 28ste Conferentie Onderwijs Nederlands vol:28 pages:79-83
Conference: HSN location:Brugge date:14-15 November 2014
Abstract: Hoe kunnen we studenten degelijk voorbereiden op hun toekomstige beroepsuitoefening? Kan dat met levensechte taken, in interactie met elkaar én vanuit het idee dat fouten een "hotspot for learning" zijn? In deze workshop exploreren we de betekenis en mogelijkheden van een taakgerichte aanpak voor taalvaardigheidsonderwijs in het hoger onderwijs. Samen zoeken we een antwoord op de vraag hoe we levensechte, interactieve taken kunnen bedenken waarbij de hogeschool en het werkveld met elkaar in rijke verbinding staan. Alsof er een draaideur tussen beide staat die de stroom continu voedt. We vinden inspiratie in casussen uit opleidingen die, naar aanleiding van onderwijsinnovatieprojecten in het hoger onderwijs in Vlaanderen, het taakgerichte pad zijn ingeslagen.
URI: 
ISBN: 978-90-382-2436-7
Publication status: published
KU Leuven publication type: IC
Appears in Collections:Centre for Language and Education, Leuven
× corresponding author
# (joint) last author

Files in This Item:
File Description Status SizeFormat
Frijns_2014_HSN.pdf Published 116KbAdobe PDFView/Open

 


All items in Lirias are protected by copyright, with all rights reserved.