ITEM METADATA RECORD
Title: Sportcommunicatie: tactiek en techniek
Authors: Lagae, Wim
Issue Date: 2008
Publisher: Arko Sports Media
Abstract: Wie kan zich nog een sportevenement voorstellen dat niet gesponsord wordt? Wie kan zich nog een sportsponsor voorstellen die niet communiceert dat hij sponsor is? Niet alleen sportsponsoring, maar ook (en vooral) de communicatie eromheen is een vakgebied op zich geworden. Een gedreven communicatiemanager dient dan ook niet alleen onderlegd te zijn in het selecteren van te sponsoren objecten, maar evenzeer in hospitality, persbenadering, crisiscommunicatie, reclame, direct marketing en sales promotions. tot slot mag een onderzoek naar de effectiviteit van de sponsoronderneming niet ontbreken in zijn of haar takenpakket. Sportcommunicatie: tactiek en techniek biedt een volledig inzicht in de toegenomen complexiteit en verschillende invalshoeken van sportcommuncatie. De theorie van sportcommunicatie wordt daarbij voortdurend getoetst aan de Nederlandse en Belgische dagelijkse sportpraktijk, en wel in de vorm van een grote hoeveelheid sportcases.
ISBN: 978-90-5472-061-4
Publication status: published
KU Leuven publication type: ABa
Appears in Collections:Policy in Sports & Physical Activity Research Group
Faculty of Economics and Business (FEB) - miscellaneous
Research Centre for Sociocultural Kinesiology and Sport Management (-)
Department of Marketing Management, Campus Carolus Antwerp

Files in This Item:
File Description Status SizeFormat
flyer-sportcommunicatie-Lagae-908.pdf Published 144KbAdobe PDFView/Open

 


All items in Lirias are protected by copyright, with all rights reserved.