ITEM METADATA RECORD
Title: Challenges for language teachers in multicultural classrooms. Some reflections on how to promote learners’ acquisition of language-and-culture
Authors: De Wachter, Lieve
Decavele, Anne Marie
Issue Date: 2004
Publisher: Peter Lang Verlag
Host Document: New Insights into Foreign Language Learning and Teaching pages:157-168
Conference: Cercles edition:7th location:Paris date:19-21 September 2002
Abstract: Uit onderzoek blijkt duidelijk dat culturele competentie verwerven binnen een vreemde taal een erg complex proces is. Sinds jaren is het duidelijk dat interculturele communicatieve competentie (ICC) niet uitsluitend kan stoelen op de kennis van een aantal wetenswaardigheden in de vreemde taal. Integendeel, ICC heeft te maken met het doorlopen van een zogenaamd ‘savoirs’ proces, waarbij de eerste stap de kennis van een aantal culturele weetjes is en de laatste stap, het zogenaamde ‘savoir-s’engager’, de kunde is om zich in een vreemdetaalomgeving op een aangepaste manier te kunnen gedragen.
In dit artikel wordt er vooral aandacht besteed aan de manier waarop de vreemdetaalleerkracht aandacht kan besteden aan dit traject.
ISBN: 3-63152639-3
Publication status: published
KU Leuven publication type: IHb
Appears in Collections:Leuven Language Institute (ILT)

Files in This Item:
File Description Status SizeFormat
intercultural competence okt 2003.docmain article Accepted 104KbMicrosoft WordView/Open Request a copy

These files are only available to some KU Leuven Association staff members

 




All items in Lirias are protected by copyright, with all rights reserved.